Kerstdiner 2019 in Hotel Gorinchem

19 December 2019 werd het jaarlijkse kerstdiner van de KBO - Gorinchem gehouden in Hotel Gorinchem. De activiteitencommissie (de dames Helleman en Vendel) hadden op tijd de diverse afspraken met Hotel Gorinchem gemaakt en rond 16:30 uur werden de leden die voor het kerstdiner hadden ingeschreven aan de deur verwelkomd, ze werden met het ophangen van hun jassen geholpen en kon men plaats nemen in het restaurant waar de tafels al feestelijk waren gedekt. Aan alle gasten werd een glaasje Prosecco geserveerd en rond 17:00 uur opende de voorzitter van de KBO - Gorinchem met een korte toespraak. Daarbij verwees hij ook naar het gedicht dat gemaakt was door ons KBO - Gorinchem lid Harry van Boxmeer en dat later door Greet Sijts werd voorgedragen. Het mooie gedicht bevatte een prachtige kerstboodschap aan de leden van de KBO - Gorinchem. Onder het genot van het drankje onderhielden de aanwezigen zich. De sfeer was opperbest. Toen werden er enkele kerstliederen gezongen door Truus van Rooden, begeleid door de heer Dubbeldam. En onderwijl werd er geknabbeld op de nootjes en de stukjes stokbrood met diverse sausjes.  Harry Vendel las het traditionele kerstverhaal van de evangelist Lucas voor. Ook werd er een amuse gepresenteerd. Klokslag 18:00 uur werd door het bedienend personeel van Hotel Gorinchem uitgeserveerd en kwamen ook de drankjes op tafel. Tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht werd er weer gemusiceerd en toen was het tijd voor het hoofdgerecht met vlees of vis en daarbij uiteraard gevarieerde gerechten. Na het hoofdgerecht kwam het heerlijke dessert en tenslotte was er een kopje koffie met een koekje of een bonbon. Uit de reacties bleek heel duidelijk dat alle deelnemers een geweldig kerstdiner hadden gekregen en dat de locatie van Hotel Gorinchem als zeer positief werd ervaren en absoluut voor herhaling vatbaar. Oprechte dank aan de leiding van Hotel Gorinchem, aan het bedienend personeel en aan Marijke en Hetty die dit kerstdiner hadden georganiseerd.