Hospice Gorinchem – Zorghuis en Zorg Thuis

Als sterven tastbaar wordt

Als mensen ongeneeslijk ziek zijn, blijven ze vaak het liefst tot het allerlaatste moment in hun vertrouwde omgeving. Omdat de combinatie van ‘zorgen voor’ en ‘afscheid nemen van’ erg zwaar is, lukt dat niet altijd; ondanks de inspanningen van mantelzorgers, de thuiszorg en de huisarts. In dat geval kan Hospice Gorinchem uitkomst bieden. Thuis of in het hospice, voor mensen van alle gezindten.

Hulp thuis

Als het niet meer lukt de zorg thuis rond te krijgen, kunnen onze goed opgeleide vrijwilligers u en uw mantelzorgers thuis ondersteunen. Ze luisteren naar u en bieden uw naasten met hun aanwezigheid de mogelijkheid even aan zichzelf toe te komen. Onze vrijwilligers verrichten geen huishoudelijke taken. Wel stemmen ze hun hulp af op uw behoeften. Hun belangrijkste taak is er voor u te zijn. U kunt onze vrijwilligers inschakelen in de regio Alblasserwaard, Vijfheerenlanden en het Land van Heusden en Altena.

Naar het hospice

Soms is thuisblijven geen optie meer. Opname in ons hospice (een bijna-thuis-huis) is dan een goed alternatief. U krijgt er in een huiselijke, warme sfeer de verzorging die u nodig hebt. Onze goed geschoolde vrijwilligers doen daar – samen met de huisarts, de wijkverpleging en uw familie en vrienden – alles voor. Uiteraard is er 24 uur per dag hulp aanwezig. Uw eigen huisarts blijft verantwoordelijk voor de medische zorg. Komt u van buiten Gorinchem? Dan draagt uw eigen huisarts de medische zorg over aan een huisarts uit Gorinchem.
In ons hospice hebben we plaats voor vijf gasten. U heeft er een eigen, ruime eenpersoonskamer waar natuurlijk ook ruimte is voor uw persoonlijke spullen. Daarnaast kunt u gebruik maken van een woonkamer en van de tuin.

Waar vindt u onze organisatie?

U vindt onze organisatie in het hospice, Haarstraat 29 in Gorinchem. Van daaruit organiseren we de hulp die u wenst. Bij u thuis of in het hospice.

Meer weten?

Meer informatie vindt u op onze website (www.hospice-gorinchem.nl). Maar natuurlijk kunt u ons op werkdagen ook geheel vrijblijvend bellen. Liefst tussen 09:00 uur en 12:00 uur. Ons telefoonnummer is 0183 – 40 60 40. Mailen kan natuurlijk ook. Ons e-mailadres is info@hospice-gorinchem.nl

Maak jouw eigen website met JouwWeb