Nieuwe naam!?

Vanwege de Koninklijke Onderscheiding van Pieta en Rien, moet de nieuwe naam van de KBO - Gorinchem wellicht Koninklijke KBO - Gorinchem worden. En omdat het bij onze KBO - Gorinchem om twee bestuursleden gaat die een Koninklijke Onderscheiding hebben gekregen, moet de nieuwe naam misschien wel Koninklijke KBO - Gorinchem in het kwadraat worden.

Van harte gefeliciteerd!

Alle leden van de KBO - Gorinchem willen Rien en Pieta van harte feliciteren met hun Koninklijke Onderscheiding.

Felicitatie - telefoon

Vanwege hun Koninklijke Onderscheiding hebben Pieta en Rien een speciaal telefoonnummer geopend:

0183 - 624 656 om uw felicitaties in ontvangst te mogen nemen.

Hoewel er nog grote onduidelijkheid bestaat, horen we in de 'wandelgangen' dat er een nieuwe Bond - film in de maak is. Rien en Pieta zullen de hoofdrollen gaan vervullen en de titel van de nieuwe Bond - film is waarschijnlijk 'FOR YOUR EARS ONLY'.

Transfer

Doordat Pieta en Rien een Koninklijke Onderscheiding hebben gekregen, zal hun 'marktwaarde' enorm gaan stijgen. Wellicht leidt dit tot een (internationale) transfer. We hopen echter dat ze niet 'naast hun schoenen' gaan lopen en bij de KBO - Gorinchem zullen blijven.

Spreekwoord

Pieta heeft in de afgelopen periode de positieve gevolgen leren kennen van het spreekwoord 'Wie een kuil graaft voor een ander, valt er zelf in'. Ze deed heel goed mee in het complot rondom Rien, maar ze had geen weet van haar eigen situatie, dat zij ook een Koninklijke Onderscheiding zou krijgen.

'Je mag wel alles eten, maar niet alles weten!'

Organisaties

In Nederland heb je o.a. de M.I.D. (Militaire Inlichtingen Dienst) en de A.I.D. (Algemene Informatie Dienst). Er is een nieuwe dienst opgericht: de K.I.D. (Koninklijke Informatie Dienst).

U ziet waartoe de verkregen informatie kan leiden.

Kranten

In de plaatselijke kranten - 'Het Stadsblad Gorinchem', 'De Gorcumse Krant' en het KBO - magazine 'Nestor' zal aandacht worden besteed aan de Koninklijke Onderscheidingen van Rien en Pieta. Ook de digitale versies van deze media zullen hierover een duit in het zakje doen.

www.kbo-gorinchem.jouwweb.nl

Op de KBO - Gorinchem website - bij het kopje Koninklijke Onderscheiding 1 en Koninklijke Onderscheiding 2 - kunt u teksten en mooie foto's zien van de plechtigheden op het stadhuis op 26 april 2017 ter gelegenheid van het uitreiken van de Koninklijke Onderscheidingen aan diverse Gorinchemse burgers, waaronder Pieta en Rien.

Brief van de gemeente Gorinchem

Hoe kun je iemand bij de neus nemen? Dat gaat als volgt. De voorzitter en de penningmeester van de KBO - Gorinchem stuurden eind maart 2017 de subsidie - aanvraag van de KBO - Gorinchem voor 2017 naar de gemeente Gorinchem. Enkele dagen later liet de penningmeester weten dat hij van de gemeente een brief had ontvangen waarin melding werd gemaakt van het ontvangen van de subsidie - aanvraag van de KBO - Gorinchem. In week 16 kwam er weer een brief van de gemeente. Het voltallige bestuur van de KBO - Gorinchem moest op 26 april 2017 om 10:30 uur op het stadhuis verschijnen voor een gesprek over de subsidie - aanvraag voor 2017. Donkere wolken?? Neen!!

Deze gemeentelijke brief was slechts een middel om Pieta en Rien op 26 april 2017 op tijd in het stadhuis te krijgen. En bij binnenkomst bleek de 'echte' waarde van deze brief. Een leugentje om bestwil, zullen we maar zeggen.

Ook Rien en Pieta

Vanwege het feit dat Rien en Pieta op 26 april 2017 een Koninklijke Onderscheiding hadden gekregen, waren zij 's avonds ook uitgenodigd bij de feestelijke bijeenkomst in het stadhuis voor de gedecoreerden van deze dag, maar ook voor de oud - gedecoreerden uit vorige jaren. Een leuke traditie van de gemeente Gorinchem. Welkom bij de club, Pieta en Rien.

Aan het einde van deze Extra Nieuwsbrief nog een lied

Happy Birthday to you,

Happy birthday,

Happy Birthday,