Welzijnspunt Gorinchem

Inwoners van Gorinchem kunnen vanaf donderdag 17 februari 2022 met hulpvragen terecht bij het Welzijnspunt Gorinchem. Twee ochtenden per week kunnen inwoners zonder afspraak langskomen of contact opnemen met het Welzijnspunt in de hal van het stadhuis.

Snelle en passende hulp voor inwoners

In het nieuwe welzijnspunt van Gorinchem zitten betrokken en ervaren medewerkers van onder andere het Vrijwilligerssteunpunt, het Mantelzorgsteunpunt, het Wmo - loket en De Klussendienst. Zij staan klaar om inwoners met hulpvragen vroegtijdig te ondersteunen. Zo helpen zij bij het helder krijgen van de vraag, geven informatie en advies en verwijzen naar de juiste maatschappelijke organisatie of het juiste initiatief in de stad.

Het Welzijnspunt opende in aanwezigheid van wethouder Eelke Kraaijeveld. Hij is blij met de komst. “Het is ontzettend belangrijk dat iedereen die het nodig heeft weet waar je in Gorinchem terecht kunt voor passende hulp of ondersteuning. Het Welzijnspunt Gorinchem en haar betrokken medewerkers maken het mogelijk om snel en op een laagdrempelige manier antwoord te krijgen op de hulpvraag van de inwoners en staat in verbinding met andere maatschappelijke organisaties in de stad. Het is hiermee een waardevolle aanvulling op het bestaande aanbod in Gorinchem.

Welzijnspunt brengt vraag en aanbod samen

Het welzijnspunt in Gorinchem wil de sociale dienstverlening van de stad beter vindbaar maken. In Gorinchem zijn vele welzijnsorganisaties actief en worden vele activiteiten aangeboden. Desondanks is het soms lastig voor inwoners om te bepalen waar ze het beste terecht kunnen met hun vraag. De maatschappelijke instanties weten de inwoners soms niet goed te bereiken. Het welzijnspunt voorziet in de behoefte om hulpvraag- en aanbod nog meer samen te brengen. Denk aan hulp bij het invullen van papieren, vragen over vrijwilligerswerk, taalonderwijs, of mantelzorg. Maar ook bij vragen over eenzaamheid en bij financiële problemen. Zo kunnen inwoners vanaf nu zowel telefonisch als fysiek terecht met alle welzijnsvragen.

Bereikbaarheid

Het welzijnspunt was al bereikbaar voor maatschappelijke partners en is nu ook geopend voor de inwoners van Gorinchem. Het Welzijnspunt is open op dinsdag en donderdag van 09.00 uur tot 12.00 uur en bereikbaar op 0183- 659 544 of welzijn@gorinchem.nl. Het welzijnspunt is gevestigd is in de centrale hal van het stadhuis, aan het Stadhuisplein 1, Gorinchem.

Maak jouw eigen website met JouwWeb